top of page

Альтернативний фактор 

Фото автора: Сергій ГавриловСергій Гаврилов

АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ФАКТОР (АФ) - конкретна негайна зовнішня загроза, яка дає чітку відповідь на питання - що буде з героєм, якщо він не впорається з драматичною ситуацією.


АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ФАКТОР – це…


  • невід’ємна частина ДС;

  • загроза, що діє зовні та змушує персонажа діяти в ДС;

  • один із ключових моментів мотивації поведінки будь-якого персонажа драми;

  • це зброя противника, Антагоніста.


АФ ставить читачу запитання:

Що буде, якщо герой не впорається з небезпекою? 

Яка жахлива альтернатива чекає на нього в цьому випадку?

Що герой зробить у відповідь на загрозу?


ПРИКЛАДИ

Підліток виявився свідком убивства, в якому причетні великі та нещадні сили. Його вб'ють, якщо він не допоможе розкрити злочин. Що він зробить? ''Клієнт"


До налагодженого життя нью-йоркської мафії прийшли нові люди. Вони розуміють, що отримають те, що хочуть, якщо вб'ють старого хрещеного батька – дона Корлеоне, – і вбивають його… Ні, він ще живий. Що зроблять його діти? "Хрещений батько"


Альтернативний фактор має бути конкретним, реальним і невідкладним (діяти тут і зараз).


Що туманніша й віддаленіша загроза, то менш напруженою буде ДС. Мало хто стане божеволіти через землетрус, який наступного року зруйнує якусь віддалену країну. 

Натомість, зуб, що нариває зараз, це суцільний жах. Якщо його не вирвати сьогодні, запалиться щелепа. 


АФ завжди має витоки в навколишній дійсності. Головна загроза діє ззовні.


АФ є потужним важелем, який приводить ДС у рух. Доки ми не виявимо і не змусимо працювати АФ, ДС позбавлена руху. 


АФ має бути чітко позначений і рано сформульований. Якщо АФ не зрозумілий, не виявлений, персонаж діє начебто не з власної волі, а як маріонетка в руках у автора. Вам треба, щоб він вистрілив, - він стріляє, а міг би й не стріляти - ніщо не змушує його діяти тут і зараз. 


АФ має постійно зростати, хоча ця небезпека не завжди присутня в явній формі.  Коли загроза зростає, персонажі змушені діяти. Чи вступлять вони в боротьбу з антагоністом, чи покірно потопатимуть у багнюці, чи полізуть угору, топлячи або рятуючи одне одного, - будь-яка дія зірве з них маски. І зовсім не важливі слова, які вони говорять. 


Ми маємо змусити персонажів діяти!



8 переглядів0 коментарів

Пов'язані пости

Чим сценарій відрізняється від прози

Сценарій – це не літературний твір у звичному розумінні, а інструкція для створення аудіовізуального продукту, такого як фільм чи...

Сторітелінг: Що це і для чого?

ЩО ЦЕ ТАКЕ? Запозичене слово «сторітеллінг» може дратувати слух, але на захист цього англіцизму можна сказати: буквальний переклад -...

Comments


bottom of page