ЗВ’ЯЗАТИСЯ
З НАМИ
СЕКС І ПОШУКИ СЕБЕ В РОМАНІ ГАЛИНИ ТАРАСЕНКО «КОЛИШНІМ НЕ ЧИТАТИ»
Must read

СЕКС І ПОШУКИ СЕБЕ В РОМАНІ ГАЛИНИ ТАРАСЕНКО «КОЛИШНІМ НЕ ЧИТАТИ»

Галина Тарасенко «Колишнім не читати», видавничий дім «ORLANDO», дизайн обкладинки — Марі Барабанова, 434 с.

Ця книжка більшою мірою не про колишніх. Вона про вибір і свободу. Про Хитру Галю, яка завжди знає, який порадити фільм, і пише ідеальний сценарій кінострічки про себе. Про часи, коли Кропивницький був Кіровоградом, проїзд у київському метро по дві гривні, а ми мріяли про щасливе (для кожного своє) майбутнє, а не про закінчення війни.

Усе почалося з гайкового ключа

Книжка починається з прологу біля під’їзду, де стоїть Галя, колишній номер один і гайковий ключ. Гайковий ключ не стоїть, звісно, а висить, його міцно стиснула рука колишнього номер один. Однак він достатньо вагомий персонаж, щоб мені захотілося відвести для нього окреме місце.

Тож колишній номер один стискає ключ і питає, чи давно Галя спить із Ним. З ким Ним — неясно. Але це не трилер і не детектив, тож Галя вижила, а Кіровоград таки став Кропивницьким. А що сталося з колишнім номер один — дізнаємось далі (або ні; ви ж не хочете, щоб я вам тут спойлерила?).

Тимчасова робота

Щоб продовжити, авторка починає з початку, де героїня зовсім молода, заміжня та з мріями їде автобусом із Києва до Кіровограда, але в протилежному від своїх мрій напрямку. Удома її чекає чоловік Блондинчик, який, замість отримати гарну роботу, вирішив раптом податись у творчість (комусь збоку може здатися, що він грає в комп’ютерні ігри, але що ви там знаєте?). Але хтось у сім’ї має бути серйозним, тому Галя знаходить тимчасову роботу. А потім зустрічає Красунчика, який вчить її основам комп’ютерних наук, а вона його — англійської. А тут ще пише Незнайомець, колега Вова активно підкачує до неї те, що зазвичай блищить у котів. А їй двадцять один, вона хоче жити на Хрещатику, слухати «Червону руту», виховувати кота Базиліка та чекати Блондинчика з Відня. І сама вона хоче у Відень. А не оце все. Але життя — не кіно, тут доводиться імпровізувати без сценарію, що узгодив режисер.

Тож Галя імпровізує. 

 «Його губи смачні, гарячі. Він стискає мене міцно. Стискає в скронях. Ріже пальцями хребет. І зовсім не холодно. Це херсонські степи в серпні. Треба більше. Треба більше його. Треба постійно відчувати його смак. Малина вже стигла, солодка й від неї сліди крові. Його губи — перша малина. А я тут і зараз. Тут і зараз цілую губи. Тут і зараз притискаюся стегнами до його ніг».

 Тож замість бажаної роботи в ЗМІ Галя відповідає на дзвінки клієнтів із питань фінансових транзакцій. Між дзвінками розбирається з тим, чим відрізняються операційки «мака», «Віндовз» та «Лінукс», як кодити на Codecademy та що таке баги, і розраховує отримати підвищення. Зрештою, Галя його таки отримує та опиняється на корпоративі, де випиває забагато мартіні. Але якщо ви подумали, що тут вона зраджує чоловіка, то ви помиляєтесь. Галя хороша людина, вона так не зробить. Або зробить. Це ще як подивитися. Скажу лише, що Галя кохає, йде та повертається, а потім знову, тільки вже до самої себе. Галя шукає та знаходить. А тут ще Незнайомець, чорні очі, гайковий ключ, Ян — хтивий бос, якого зупиняла тільки обручка. І як бідній Галі з цим розібратися? Але Галя не бідна. Вона Хитра, і вона розбирається.

 «Бути поганою значно краще. Один тільки мінус — провина. Провина селиться в куточках спогадів. Провина дивиться на мене в дзеркалі. Провина тримає мій джин-тонік у барах. І скільки б часу не минуло, вона не старіє та не зникає».

Київ

 Урешті Галин сценарій ідеального життя таки втілюється в реальність. Щоправда, акторський склад змінився, і замість караоке на Майдані тепер революція. Але війни не буде. Звісно ні. 


«— Думаю, Україна — останнє місце, де може статися війна. Кому ми треба?».

 У Києві — нова квартира, нова робота, нові завдання, старий Красунчик (чи чекайте, він якийсь зовсім не такий, яким був, може, Красунчик теж новий?), старий Незнайомець (точно старий) і нові друзі.
Але хто точно новий, то це Галя. Вона, може, і сама цього ще не знає, але вона інша. Вона більше не хоче обирати чоловіків. Тому вона обирає себе та свободу.


«Жити чужими бажаннями — легко: думати не треба, просто виконуй те, що хочуть інші. Я це так довго роблю, що ніяк не можу докопатися до своїх бажань. І чи є в мене ті бажання?». 

Головні ролі

 Попри те, що події в книжці вигадані, герої в ній живі й справжні. На початку все здається очевидним, але потім виявляється, що принцеса та принц не закохуються з першого погляду, він не вбиває чудовиська заради неї й кінь не везе їх у тридесяте царство. І навіть у тридев’яте не везе.

Галя — не ідеальна. Вона випадково вступає на факультет філології. Не працює в компанії мрії, не зустрічає одного кохання й назавжди, часом курить на кухні, іде з клубу з малознайомим барменом, а потім тікає від нього, коли виявляється, що член замаленький. Вона не завжди може сказати вголос усе, що думає. Вона вірить якомусь незнайомцю та всоте переглядає «Друзів». Майстерно володіє сарказмом і має усі задатки детектива. А ще вона Хитра.

Красунчик — гарний і розумний. Ну, звісно, який ще. Він уважний, але часом спочатку думає, потім робить. Хоча це взагалі-то Галина роль. Він часом не до кінця розуміє, чого хоче, хоча звинувачує в цьому Галю. І він кидає Галю, прямо як Тед Мосбі з серіалу «Як я зустрів вашу маму» кидає Наталі. А потім влаштовує театр.

Незнайомець схожий на зірку зі старого кіно, дарує дорогі подарунки та любить ті  самі фільми, що й Галя. Він живе у Відні (місті мрії) і любить Галин голос. А ще він завжди підбирає слова та говорить загадками.

Іра — ідеальна подруга, яка слухає, не нудить зі своїм «я ж казала», сама робить фігню та виділяє кімнату в орендованій квартирі, коли треба.

Усі персонажі помиляються, дратують, змінюються, поводяться не так, як хочеться, словом, усе, як у житті. Адже саме так і поводяться люди в реальному житті, не за нашим сценарієм. Звичайно, персонажі вигадані (про що свідчить дисклеймер на початку), але хіба хтось із вас колись сумнівався в існуванні Джої, Чендлера, Роса, Фібі, Моніки та Рейчел? Ось так і з героями «Колишнім не читати». Мене під час читання не покидало відчуття, наче я точно знала Незнайомця й уже точно колись працювала з Яном.

Читати чи не читати колишнім?

 Роман Галини Тарасенко став втечею від реальності для авторки, як вказано на обкладинці, адже вона пірнала в нього, щоб не чути гудіння «шахедів» та інших «голосів» війни. Для мене він також став кролячою норою, «делоріан» чи щоденником Тома Реддла. Я провалилась у той час, де світ контрольований, майбутнє — реальне, а колишні якраз стоять на межі між теперішнім і минулим.

Це могла б бути одна з тисяч історій про кохання, зради та примирення, однак крізь всю цю просту дівчачу оповідь можна проглянути роздуми уважної до деталей та світу молодої жінки. Роздуми, про які й зараз не всі говорять, а в час, коли відбуваються події роману, тим паче. Про життя з некоханою людиною та розлучення. Про сексизм на роботі. Про революцію. Про співпрацю українських компаній із росією та байдуже до цього ставлення. Про війну.

Окрім того, з цією книжкою вам довго не доведеться думати, що подивитися ввечері. Не тому, що вона відбере весь ваш час (книжку ви «проковтнете» за кілька днів), а тому, що тут майже на кожній сторінці назва фільму чи серіалу. Обираєте номер сторінки — і вуаля, фільм обрано.

 «Ми маємо додивитися «Твін Пікс», маємо повечеряти, маємо зайнятися сексом, поки не зовсім пізно, маємо лягти спати, щоб виспатися, і вранці піти на роботу, сповнені енергії та бажання творити».

 І ще, на мою думку, цю книжку можна читати колишнім. Вони все одно нічого не зрозуміють і зроблять власні неправильні висновки. Вони завжди роблять справжню спробу зрозуміти, коли вже занадто пізно.

«Незнайомець веде мене в кімнату, каже, що планує досліджувати мене нескінченно довго й обережно. Він тисне пальцями по шрамах на нозі, які залишили джинси, розглядає всі тисячі моїх зірок на тілі, цілує кожну родимку, повертається до губ, до грудей, а я не розплющую очей. Я вчуся жити тут і зараз. Я не маю нічого, окрім тепер. Ні спогадів, ні бажань, ні сподівань нічого. І мені нічого не треба. Навколо ніяких звуків, окрім музики його дотиків. І мене зовсім не хвилює, де та з ким зараз Красунчик. Зараз чи завтра».

Пізнавати ще
ЗБІРКА «МАЛЕНЬКИЙ ЖОВТИЙ ЕКСКАВАТОР» —  ПРОЄКТ "ПИСЬМЕННИЦЬКОГО МЕТОДУ" ТА ВД "ОРЛАНДО", ЩО ПОТРЕБУЄ ВАШОЇ ПІДТРИМКИ
СТУДЕНТКА МЕТОДУ РЕЖИСЕРКА АННА ШЕРЛІЗ ПРЕЗЕНТУЄ НОВУ ВИСТАВУ
БЕЗКОШТОВНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВІЙСЬКОВИХ У ПИСЬМЕННИЦЬКІЙ СТУДІЇ КАРМЕЛИ КОРБЕТТ
ПЕРШИЙ ОСКАР УКРАЇНИ: ДОКУМЕНТАЛЬНА СТРІЧКА «20 ДНІВ У МАРІУПОЛІ» ОТРИМАЛА НАГОРОДУ
СТУДЕНТКА METHOD WRITING СТАЛА ФІНАЛІСТКОЮ КОНКУРСУ ВІД ПЕН
УКРАЇНСЬКУ СТРІЧКУ «РЕДАКЦІЯ» ПРЕЗЕНТУЮТЬ НА БЕРЛІНАЛЄ
МАРГАРЕТ ЕТВУД СТАЛА КАВАЛЕРОМ ФРАНЦУЗЬКОГО ОРДЕНУ МИСТЕЦТВ ТА ЛІТЕРАТУРИ
ДО НАЦІОНАЛЬНОГО ТИЖНЯ ЧИТАННЯ ВИДАВНИЧИЙ ДІМ «ОРЛАНДО» ОПРИЛЮДНЮЄ РОЗДІЛИ МАЙБУТНІХ КНИГ
КИРИЛО БУЛКІН ПРЕЗЕНТУЄ НОВУ ПОЕТИЧНУ ЗБІРКУ «НА ТРАВАХ ЧЕКАННЯ»
4 ГРУДНЯ СТАРТУЄ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТИЖДЕНЬ ЧИТАННЯ
ФРАНЦУЗЬКА ІРОНІЯ ТА СВОБОДА В РОМАНІ «СПОГАДИ НЕВРІВНОВАЖЕНОГО МОЛОДИКА»
ПРЕМ'ЄРА СТРІЧКИ «МАМА» — ПЕРШОЇ ЕКРАНІЗАЦІЇ, ЩО НАРОДИЛАСЯ НА METHOD WRITING
КУЛЬТУРНИЙ ЛАБІРИНТ: КРИМ, ДРУЖБА І ШЛЯХ ДО САМОВИЗНАЧЕННЯ У РОМАНІ АНАСТАСІЇ ЛЕВКОВОЇ «ЗА ПЕРЕКОПОМ Є ЗЕМЛЯ»
В НОВОМУ ВИДАННІ ПРО СВІТ ГАРРІ ПОТТЕРА Є ІЛЮСТРАЦІЇ ХУДОЖНИЦІ З УМАНІ
ЧЕРЕЗ ДІЮ МОЖНА БУДЕ ПРИДБАТИ КНИЖКИ
БЕЗКОШТОВНИЙ ВЕБІНАР ДЛЯ ТИХ, ХТО ПИШЕ ПРО ВОЄННІ ЗЛОЧИНИ
МАРҐАРЕТ ЕТВУД ЗУСТРІНЕТЬСЯ ОНЛАЙН З УКРАЇНСЬКИМИ ПИСЬМЕННИЦЯМИ
В ОДЕСІ СТАРТУЮТЬ ЧИТАННЯ MERIDIAN ODESA ЗА ПІДТРИМКИ MERIDIAN CZERNOWITZ
НЕ ПРОПУСТІТЬ: РАДІОДИКТАНТ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЄДНОСТІ ВЖЕ ЗАВТРА
УКРАЇНСЬКИЙ АВТОФІКШН: КІНО, ЛЮБОВ ТА МОРСЬКІ ПРИГОДИ В РОМАНІ ЮРІЯ ЯНОВСЬКОГО «МАЙСТЕР КОРАБЛЯ»
ДО ДНЯ НАРОДЖЕННЯ В.О. БЕЛІЦЕРА: ЯК ІСТОРІЯ КИЇВСЬКОГО ВЧЕНОГО ПЕРЕГУКУЄТЬСЯ З ІСТОРІЄЮ БАТЬКА З «БІЛИХ КРОЛИКІВ»
ЕММА ВОТСОН ВСТУПИЛА ДО ОКСФОРДУ, ЩОБ ВИВЧАТИ ПИСЬМЕННИЦЬКУ МАЙСТЕРНІСТЬ
НА TAKFLIX З'ЯВИЛАСЯ НОВА СТРІЧКА ПРО В.СТУСА
МИ НІКОЛИ НЕ СТАНЕМО ПО-СПРАВЖНЬОМУ ДОРОСЛИМИ: РОМАН МАРІЇ ОЛЕКСИ «ПЕРШІ»
ЗАПРОШУЄМО НА ВІДКРИТТЯ ВИСТАВКИ «ЗЛІПОК ЧАСУ» У ДНІПРІ
ВЧОРА В КИЄВІ ПРОЙШЛА ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОМАНУ СОНІ КАПИНУС «БІЛІ КРОЛИКИ»
УКРАЇНСЬКІ ВОЛОНТЕРИ ВІДКРИЛИ ВИДАВНИЦВО 333
«ВІВАТ» ВИПУСТИВ ЩОДЕННИК В. ВАКУЛЕНКА-К., АБИ ПЕРЕДАТИ КОШТИ РОДИНІ ЗАГИБЛОГО
ДВА СЕРПНЕВІ КОНКУРСИ КОРОТКОЇ ПРОЗИ ШУКАЮТЬ НОВИХ АВТОРІВ
GETTY MUSEUM ЗРОБИВ БЕЗКОШТОВНИМИ 200 КНИЖОК З МИСТЕЦТВА
ІСТОРІЯ ШОНА ВОРЕНА: ЗРОБИТИ З ДЕБЮТНОГО РОМАНУ БЕСТСЕЛЕР ДОПОМІГ ТІКТОКЕР
АНТОЛОГІЯ НАШОГО ПРОЄКТУ «THE WAR: INSIDE OUT» ТЕПЕР НА AMAZON
ВИДАВНИЦТВО ВІХОЛА ШУКАЄ АВТОРІВ
У ЛЬВОВІ ПОКАЖУТЬ ВИСТАВУ ЗА П'ЄСОЮ СОНІ ЮРЧЕНКО
ЕЛІЗАБЕТ ҐІЛБЕРТ ДОСЛУХАЛАСЯ ДО УКРАЇНСЬКИХ ЧИТАЧІВ І СКАСУВАЛА ВИХІД НОВОГО РОМАНУ ПРО СИБІР
УКРАЇНСЬКІ ЖУРНАЛІСТИ ОТРИМАЛИ ПУЛІТЦЕРІВСЬКУ ПРЕМІЮ ЗА МАТЕРІАЛИ З ОТОЧЕНОГО МАРІУПОЛЯ
КИРИЛО БУЛКІН ЗАПРОШУЄ НА  МОНОВИСТАВУ В КИЄВІ
ВОЛОДИМИР РАФЄЄНКО ПОТРАПИВ ДО СПИСКУ ФІНАЛІСТІВ ЦЬОГОРІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРНОЇ ПРЕМІЇ ЄБРР 2023
19 КВІТНЯ НАТАЛІ СКОРИКОВА ПРЕЗЕНТУЄ ВІДЕОКУРС METHOD WRITING
ТРИВАЄ ПОДАННЯ П'ЄС НА КОНКУРС ІЗ ГОЛОВНИМ ПРИЗОМ У 25 000 ГРИВЕНЬ
ТРИВАЄ ПОДАННЯ ЗАЯВОК ДО ЛІТЕРАТУРНОЇ РЕЗИДЕНЦІЇ В ЯССИ
ТЕКСТ СТУДЕНТА «МЕТОДУ» ПОТРАПИВ ДО КОРОТКОГО СПИСКУ МІЖНАРОДНОЇ ПРЕМІЇ
ТРИВАЄ ПОДАННЯ ПОЕЗІЙ НА КОНКУРС ПРИСВЯЧЕНИЙ БУКОВСКІ
АНДРІЙ КУРКОВ ПОТРАПИВ У LONG LIST БУКЕРА
АРТЕМ ПОПИК ВИПУСТИВ НОВУ ПОЕТИЧНУ ЗБІРКУ І ЗАПРОШУЄ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ
СТАРТУВАВ ІV СЕЗОН КОНКУРСУ МОРСЬКОЇ ПРОЗИ
ЛІТЕРАТУРНИЙ КОНКУРС «МИ ПІСЛЯ 24 ЛЮТОГО» ОГОЛОСИТЬ ПЕРЕМОЖЦІВ ПІЗНІШЕ,  АНІЖ ПЛАНУВАЛОСЯ
«UKRAЇNER. КРАЇНА ЗСЕРЕДИНИ» СТАЛА НАЙОЧІКУВАНІШОЮ КНИЖКОЮ ПРО УКРАЇНУ НА AMAZON
В ІСПАНІЇ ВІДКРИЛИ ПАМ'ЯТНИК МІХАЮ ЕМІНЕСКУ

Контакты

Реєстрацію завершено, ви можете записатися на наступний набір
Реєстрація на курс
Ви хочете займатися:
Тип оплати:
Оплата вноситься двома частинами: 50% при реєстрації на курс та 50% на першому занятті.

Студентам ВНЗ знижка 50%.
Ветеранам АТО/ООС знижка 100% (конкурсний відбір).
Військовослужбовцям ЗСУ знижка 100% (конкурсний відбір).