top of page

Персонаж: 5 складових справжнього героя

Фото автора: Сергій ГавриловСергій Гаврилов

Інші назви: Герой / Головний герой / Протагоніст / Центральний персонаж / Фокусний персонаж / Колобок


Все починається з Героя. Саме він є «началом начал», джерелом всього. Метафізично вся історія вже знаходиться всередині Героя, як родзинки в булочці. Чи випадково про цікаву людину говорять «з родзинкою»? Наш головний герой точно повинен бути з родзинкою. Бажано не з однією. Хоча б з чотирма! Адже у кожного Героя повинні бути, як мінімум, Мета, Магніт, Недолік і Скарб. А краще ще й Таємниця. Тобто наш Колобок з ізюмом. Ці родзинки - внутрішні переконання, конфлікти, протиріччя, особливості характеру які і притягнуть до нього всі події історії. У метафізиці на відміну від фізики подібне притягується до подібного.


5 складових персонажа

ГЕРОЙ = МЕТА + МАГНІТ + НЕДОЛІК + СКАРБ + ТАЄМНИЦЯ


МЕТА – саме вона робить персонажа головним героєм. Кажуть, що дві речі рухають Героя вперед: Те, чого він хоче (Мета) і Те, що йому насправді потрібно (Цінність).


МАГНІТ – це найпривабливіша якість чи риса, яка викликає інтерес слухача до Героя. Така, яку б він хотів бачити в собі чи в оточуючих. Це може бути доброта, професіоналізм чи просто активність (енергійність).


НЕДОЛІК  – захисний механізм, що вийшов з-під контролю свідомості. Досить часто це буває відгомоном минулого героя - великої невирішеної проблема, з якою йому доведеться мати справу протягом всієї історії. 


СКАРБ – якість, риса характеру, яка дозволяє персонажу піднятися після нищівної поразки в кінці 3 акту (4-актної структури) – віра в себе, сила духу, тощо.  Це також може бути допомога когось, кому Герой ОБОВ’ЯЗКОВО допоміг раніше. У крайньому випадку це може бути й матеріальний об’єкт – зброя, артефакт.


ТАЄМНИЦЯ – якість, риса характеру, яка допомагає Герою перемогти в кульмінації вашої історії. Вищім пілотажем вважається, коли цією якістю стає Недолік вашого героя, що якимось чином трансформується у перевагу.

Ці поняття наче начиння чи крем для нашого драматично-кулінарного шедевру «Колобок». Щоб краще запам’ятати склад, можемо дати йому красиву назву. Наприклад, з перших слогів усіх компонентів – МеМаНеСкаТа! По-моєму вийшло досить ефектно і кулінарноJ

Давайте розберемо ці компоненти докладніше!


МЕТА

Це те, що змушує героя боротися ,мотивує його, штовхає вперед, незважаючи на небезпеку і перешкоди.


 «Добре придумані персонажи мають внутрішній двигун, вони задаються домінуючими, рушимим несвідомими цілями, їхні прагнення неконтрольовані. Прекрасний тому приклад - Майкл Корлеоне, персонаж Аль Пачіно в «Хрещеному батьку». Його прагненням було догоджати батькові, і саме воно завжди визначало його вчинки. Навіть після смерті батька ця одержимість нікуди не зникла. "


Джудіт Вестон,

викладач акторської майстерності



Для того, щоб долати перешкоди, що здаються нездоланими, прагнення Героя повинно перетворитися на одержимість, манію.  Ці манії не завжди приводять до кращого вибору. Іноді цей вібір просто жахливий вибір.

 

ПРИКЛАДИ:

Чуйний робот Wall-E прагнув знайти красу.

Марлін, батько з «У пошуках Немо», захистити свого сина від біди.

Іграшковий ковбой Вуді (Історія іграшок) робив те, що вважав за краще для хлопчика, якому належав.


Мотивація повинна відповідати ризикам.


«Бажання сценариста має стати внутрішньою потребою персонажів»

Олександр Мітта,

«Кіно між пеклом і раєм»


На початку історії Мета головного героя може пребувати у трьох станах:


Визначена. Наприклад, герой хоче розбагатіти, стати знаменитим, добитися взаємності від Об’єкта бажання – того, хто уособлює для Героя щастя це може бути кохана людина чи, наприклад, омріяна посада.


Невизначена Предстає у вигляді абстактної мрії про кохання або кращу долю, що позбавлена конкретики.


Відсутня. Мета може бути взагалі відсутньою на початку і з’явитися по ходу історії.

Незалежно від того у якому стані перебуває Мета, вона обумовлює наявність Нестачі – того, чого не вистачає в житті Героя.

Нестача може бути усвідомлюваною чи неусвідомлюваною.


Усвідомлювана – Герой розуміє, чого йому не вистачає (грошей, поваги, слави, кохання і т.д.)


Неусвідомлювана – Герой не розуміє, чого йому не вистачає. Наприклад, в житті Героя начебто є і достаток, і сім’я, але в житті не вистачає творчої реалізації чи щирості почуттів.


МАГНІТ

Щоб уважно слідкувати за ходом історії, глядач має полюбити вашого головного героя. Може, звичайно, змусити глядача ненавидіти вашого героя. Але суті це не міняє. Ви ж пом’ятаєте, що від кохання до ненависті лише один крок? Тому просто запам’ятайте, що головний герой має викликати сильні емоції. Позитивні чи негативні, це вже інше питання. Головне, щоб не залишав байдужими!


Але переважна більшість протагоністів таки позитивні, бо навіть якщо ви переконаний мезантроп, вам все одно захочеться, щоб у складній ситуації поряд був хтось, хто щонайменше не всадить вам ножа у спину, а то й допоможе чимось. А це вже про вірність і вправність, які є позитивними рисами.


Тож для того, щоб привернути до себе увагу Глядача ваш герой повинен мати…

 

МАГНІТ – проявлена позитивна риса характеру Героя. Одним із частовживаних і безвідмовних Магнітів є активність, енергійність, невгамовність, пристрастність. Ці риси дуже часто використовується в якості переваги Героя тому що вигідно контрастує з лінню, пасивністю та інертністю, які притамані багатьом глядачам. Головний герой може бути пасивним тільки до тих пір, коли Ініціююча подія не змусить його діяти або ж проявляти активність - битися головою об стіну, метати бісер перед свинями, стукати в закриті двері, намагатися дострибнути до місяця і т.д.


Як правило, автори зображують у своїх фільмах героїв, що уособлюють завзятість у досягненні своїх цілей. Впертість – одна з восьми якостей, які американський психолог Річард Ст. Джон, який опитав тисячі успішних людей, вважає універсальними запоруками успіху.


Якщо у вас виникають труднощі зі створенням Магніту для вашого героя, наділіть його однією чи кількома з цих рис:

1.      Завзятість, впертість

2.      Пристрасть, активність

3.      Працьовитість

4.      Зосередженість, вміння фокусувати увагу

5.      Самоконтроль, самодисципліна

6.      Креативність, кмітливість, винахідливість

7.      Саморозвиток, самовдосконалення

8.      Служіння, відданість


Тож якщо ви не знаєте який Магніт вигадати вашому герою, можете сміливо обирати одну з цих якостей, і будьте впевнені, що глядач відчує до нього підсвідому повагу.

 

АВАТАР

Коли Джейк вперше лягає в нейро-капсулу, Грейс хоче допомогти йому, та він каже, що впорається сам. Грейс саркастично цікавиться на що він сподівався, приїхавши сюди без належної підготовки. Джейк каже, що зробив це назло лікарям, що вважали, що він неспроможний. Грейс вперше дивиться на Джейка з інтересом, інструктує його. Вчені знімають показання приладів, один з них відзначує гарну активність Джейкового мозку.

 

Для того, щоб викликати у глядача симпатію до головного героя часто використовується прийом, який навіть став назвою книги Блейка Снайдера «Врятуйте котика!»


Якщо герой рятує когось, особливо якщо це літня людина, дитина чи домашня тваринка, симпатії глядачів йому гарантовано.


Так, це вже відноситься до сценарних кліше, але все ще працює. Бо здається це банальним чи ні, але глибоко в душі ми сподіваємось, що коли ми потрапимо у складну ситуацію, хтось таки протягне нам руку помочі.


Ще один прийом пробудити симпатію до героя – незаслуговано образити його. В кожного з нас у житті хоча б раз була ситуація, коли ми вважали, що з нами повелися несправедливо. Тож коли ми бачимо, як таке відбувається з кимось, ми несвідомо починаємо йому співчувати.


АВАТАР

Для вибудови звя’зку з Героєм, Камерон одразу використовує класичний прийом «Незаслугована біда». Біль утрати близьких знайомий кожнй дорослій людині, тож сцена прощання з загиблим братом одразу змушує нас співчувати Джейкові, про якого ми ще майже нічого не знаємо. Ситуацію посилює контраст між застигшим у жалобі Джейком і цинічним предсавником корпорації, що просторікує про те, скільки грошей було вкладено в загиблого.


Параліч Джейкових ніг крім того, що викликає щире співчуття, ще й символізує ще не усвідомлювану героєм внутрішню неможливість рухатися далі старим курсом.

 

Вправність у роботі також є дуже дієвим Магнітом. Докор Хаус може бути як завгодно цинічним та жорстоким, поки його талант діагноста рятує людські життя.


СКЕПТИК: Щось я сумніваюсь, що у Колобка є цей самий Магніт?


Навіть не сумнівайтесь! Просто пам’ятайте, що старовинні казки багатошарові та наповнені чисельними символами й кодами. От і в Колобка є навіть не один Магніт, а кілька.


По-перше, він круглий, а круг це ідеальна форма.

По-друге, він рум’яний, тобто здоровий, сповнений сил, енергійний, активний.

Додайте до цього, що він незаслуговано ображений сирота, і маєте читацьке співчуття.

А є ж ще і


НЕДОЛІК

Наше суспільство налаштовано на прагнення до усіляких ідеалів, та всі ми на певному етапі розуміємо, що це марне. Живе просто не може бути ідеальним, воно постійно змінюється. Найпрекрасніша квітка розвивається, квітне, а потім в’яне. Відфотошоплену красуню папарацці застають без гриму, а вона стає тільки популярнішою. Бо вона ж така, як і ми! Не ідеальна! Ідеали тиснуть і тому…

Хай живуть недоліки!

Саме вони роблять нас індівідуальними і… живими. Ще один голівудський…


ЛАЙФХАК: Кожен Супермен повинен мати свій кріптоніт!


У кожного Ахілла є своя ахіллесова п'ята. Невразливий герой без недоліків ніколи не викличе співчуття глядачів, тому що глядачі будуть впевнені в тому, що герою ніколи нічого не загрожує.


Це Золоте правило гарної історії. Ідеальність напружує навіть в героях категорії «Ідол». Тому обов’язково створіть своєму головному герою недолік. Це зробить його ближчим і зрозумілішим для глядача, бо всі ми не ідеальні. Тож саме неідеальність одразу робить героя ближчим до нас.


«Якщо герой ідеальний, йому нема чого вирушати в Подорож! Героя потрібно відвести якомога далі назад, щоб сюжет став історією про його зростанні.»

 Блейк Снайдер, «Врятуйте котика!»

 

«Недолік героя повинен проявлятися в тому, що він найбільше любить»

Michael Arndt, scriptwriter Toy Story 3, Little Miss Sunshine


ПРИКЛАДИ:


У Піксарівскій «Історії іграшок» ковбой Вуді повинен в кінці стати безкорисливим, тому на початку він егоїстичний. Як ви зробите егоїста милим? Сценарист Ендрю Сеттон зробив його добрим, щедрим, веселим, уважним, але за однієї умови - він повинен залишатися найулюбленішою іграшкою.


«У пошуках Немо» Марвину так подобається бути батьком, що він забуває дбати про безпеку. Недолік (безтурботність) провокує травму (страх, гіперопіка). Травма провокує кризу (Немо збігає)

 

В «Суперсімейці» містеру Виключному подобається бути супергероєм-одинаком №1 і він не збирається ділитися своїм місцем з фанатом, образивши якого отримує в подальшому свого головного ворога. Більш того, він відмовляється працювати разом з Еластік, майбутньою дружиною. Небажання працювати в команді призводить до кризи. Згодом тільки злагоджена робота всієї родини допоможе героям перемогти.


АВАТАР

У короткій 3 годинній(!) версій «Аватару» Камерон максимально відтягує момент заявки Недоліку свого героя – інвалідності, а потім віртуозно використовує прийом «Мочи свого героя!», змусивши Джейка гостро відчути його неповноцінність через кепкування солдат, а нас - ще більше співчувати йому.

Саме Недолік героя від початку починає працювати на його майбутню трансформацію, бо лише інвалідність дозволяє Джейкові поглянути на звичну для нього військову ситуацію зовні, відчути себе «чижим серед своїх», замислитися над різницею між вояком, що б’ється за свободу, і найманцем.


КОЛОБОК

Який недолік в Колобка? Придивіться уважніше до цього ідеально круглого сповненого життям красеня. Не бачите? Агов, в нього ж немає ані ручок, ані ніжок! Він же такий вразливий!

Тож як такому вразливому Колобку боротися за життя? Це одразу призводить нас до Гловного питання історії – чи виживе Колобок?



СКАРБ

Це те, що піднімає вашого головного героя над іншими персонажами. Скарб має бути таким, щоб глядачеві захотілося його мати.


ПРИКЛАДИ:

1. Сила влади над людьми - Громадянин Кейн, Хрещений батько

2. Рішучість (дії без коливань) - Шварценегер, Бельмондо, Сталоне.

3. Сміливість у вираженні своїх почуттів - Хофман в «Випускник», Джульєтта

4. Сила переживань - Джоді Фостер в «Мовчанні ягнят», Джек Ніколсон в «Пролітаючи над гніздом ...»


ЦИТАТА

«Завжди давайте своєму герою секретну силу і розігруйте її пізніше для порятунку його смого або когось іншого.»

(Карсон Ривс, Sriptshadow.net)


І це зовсім необов’язково має бути здатність обертатися на невтримного зеленого здорованя, чи наявність Бетпечери. Наприклад, якщо по сюжету героїню намагаються підпоїти і спокусити, покажіть в заявочній сцені, як вона продовжує випивати в той час, як інші вже валяються під столом.

 

ТАЄМНИЦЯ

«Секрети, як родзинка в глибині характеру, надають йому гостроту.»

 Карсон Ривс, Sriptshadow.net


Секрети, що ми зберігаємо розкривають нашу особистість. Ту її частину, яку ми не готові показати світу. І ця частина найчастіше цікавіше тієї, яку видно. З цієї причини в головного героя напене мають бути секрети. Обовязково! Хоча б один. Той, що допоможе йому перемогти у вирішальній битві. В одних випадках секрет може бути визначальним у характері персонажу, наприклад, якщо він вбивця, а в інших просто робити героя загадковішим і цікавішим. Тому практично всі супергерої приховують свою особистість за масками. Та секрети прикрашають не лише супергероїв.


ПРИКЛАДИ:

У фільмі "Шосте почуття" герой приховує свою здатність бачити привидів.


Героїня фільму "Дівчина з татуюванням дракона" приховує свої хакерські методи отримання інформації. Харизматична актриса в «Тутсі» приховує, що вона насправді чоловік.

 

«Почніть відносини з обману - обманювати - значить щось приховувати, а коли герой починає щось приховувати відкривається ціле поле для різного роду підтексту в діалогах.»

(Карсон Ривс, Sriptshadow.net)

3 шари персонажа

Наявність цих складових відповідає сучасному голівудському тренду на максимально складних (або складених) персонажів. Якщо ми говоримо про головного героя, а не про персонажа, єдина задача якого сказати «Чай готовий», то він просто забов’язаний мати три рівні:


МАСКА

Маска (Характерізація) – це те, що персонаж показує світові, те, яким його бачать оточуючі, зовнішні прояви - одяг, звички, зачіска)


«Характеризація - це все, що ми можемо дізнатися про героя, спостерігаючи за ним… Вона повинна приховувати справжній характер і різко відрізнятися від нього.»

(Роберт Маккі, «Історія на мільйон»)


ПРИКЛАД:

Джеймс Бонд - плейбой (характеризація) і справжній герой (характер)


ХАРАКТЕР

Характер – це те, що персонаж думає про себе, те, яким його знають найближчі люди. Він проявляється тільки в тих у виборах, який герой робить під тиском обставин.


«Історія рухається характером.»

(Роберт Маккі, «Історія на мільйон»)


Характери головних героїв повинні максимально відрізнятися один від одного

Як Герой поводить себе в складній ситуації? Як Герой входить в конфлікти? Обережно, нерозважливо, агресивно, дружелюбно, панічно.


Характер головного героя має бути:


  • яскравим;

 Нерозумно чекати великих подвигів і несподіваних вчинків від порожнього місця.


«Нехай у ваших персонажів буде своя думка. Пасивні і покірні персонажі можуть здатися милими на папері, однак аудиторія їх не прийме.»

(Емма Коутс, режисер і сценарист Pixar)


  • визначеним;

 Ми повинні розуміти, чого хоче герой і чому він цього хоче.


  • правдоподібним;

«Необхідно зробити так, щоб з персонажами можна було себе асоціювати. Подумайте, що б могло змусити вас вести себе подібним чином?»

(Емма Коутс, режисер і сценарист Pixar)


  • складним;

 Внутрішні протиріччя роблять героя живим і цікавим. Тому, що для того щоб стати справжнім героєм, він має подолати ці протиріччя і стати…


  • цілісним.

Герой чинить тільки так, як він може вчинити, виходячи з його головних переконань.


ЦИТАТА

«Якщо ви знаєте характер свого героя, вам буде просто побудувати сюжет - потрібно лише споруджувати перешкоди між героєм і його метою і дивитися, як він відповідно до особливостей свого характеру буде їх долати.»

(Олександр Молчанов, сценарист, коуч)

 

ЄСТВО

Ество (Суть, Ядро) – чим персонаж є насправді. До певного часу персонаж може й сам цього не знати. Лише коли драматичні обставини зірвуть з нього Маску і випробують на міць Характер, з глибини прогляне суть.

Хто ваш герой по суті? Добряк або лиходій? Коллективіст чи одинак? Рятівник чи правокатор? Шукач пригод чи домосід?


«Суть - це останнє визначальна якість, але в той же час найважливіша в процесі оживлення героя.»

(Карсон Ривс, Sriptshadow.net)

 

Глядача потрібно відразу сфокусувати на головному герої, інакше його увага розсіється, і він може втратити інтерес до фільму.


Для цього


ГЕРОЙ повинен бути архетипічним - зрозумілим кожній людині, впізнаваним.


ГЕРОЙ не повинен бути досконалим. Досконалість не розвивається, вона мертва.


ГЕРОЙ повинен мати «ахіллесову п'яту» - недолік, який змусить людей співчувати йому.


ГЕРОЙ повинен змінитися - тобто послідовно пройти за час фільму чотири основні архетипні стани.


4 архетипні стани персонажа


Архетип давньо-грецькою означає «першообраз». У мистецтві архетипами називають загально людські символи (образи, сюжети, мотиви), що покладені в основу мифів, фольклору та самої культури в цілому і переходять з покоління в поколення ( простак, мудрець, плут і т. п.) В аналітичній психології архетипи - це универсальні відпочаткові вроджені психичні структури, що утворюють коллективне неусвідомлюване, розпізнаються в нашому досвіді та виявляються зазвичай в образах і мотивах сновидінь.

Найавторитетніші дослідники драми вважають, що на своєму шляху від початку до кінця історії Герой має пройти щонайменше через чотири архетипові стани.

 

1. СИРОТА

2. МАНДРІВНИК

3. ВОЇН

4. СТРАЖДАЛЕЦЬ

... і загинути або стати переможцем - СВЯТИМ!



ПРИКЛАДИ


«Один вдома» Коли недооцінений хлопчик залишається один в будинку, забутий сім'єю під час від'їзду на канікули до Європи (СИРОТА), він повинен дізнатися як піклуватися про себе і бути господарем будинку (СТРАННИК), виявляє що його будинок призначений для того, щоб плутати грабіжників , яким він заважає кілька разів, перш ніж вони зрозуміють, що він перебувати вдома один. Коли грабіжники повертаються (ВОЇН), він поодинці повинен захистити будинок (СТРАЖДАЛЕЦЬ).


«Щелепи» Коли шериф, який боїться води, (СИРОТА) протистоїть жахливої акулі, що нападає на пляж його суспільноти, що знаходиться на острові, він невдало намагається переконати міську владу в тому, що загроза серйозна (СТРАННИК), і виявляє, що акула нападає саме на його територію. Він змушений брати човен, щоб знищити акулу, що він і робить сам (ВОЇН), що в кінцевому рахунку призводить до бою між ним і жахливим монстром (СТРАЖДАЛЕЦЬ).


«Титаник» Коли бідний художник (СИРОТА) виграє квиток до Америки на Титаник, він рятує життя красивій дівчині з іншого соціального класу, яка знаходитися в пастці зобов'язань шлюбу без любові (СИРОТА). Художник і дівчина проводять час разом, закохуються одне в одного і йому доводиться увійти в чужий для нього соціальний клас (СТРАННИК), тільки для того, щоб виявити, що Титаник стикається з айсбергом і тоне. Художник повинен врятувати дівчину від її нареченого і від загибелі на кораблі, посадивши її у шлюпку (ВОЇН), але вона відмовляється їхати без нього. Тепер він повинен з'ясувати, як врятувати обидва їхні життя (СТРАЖДАЛЕЦЬ).

Таку трансформацію Героя цілком природно забезпечує сценарна структура, яку ми детально розглянемо в одному з наступних розділів. Як бачите, пятий архетиповий стан Героя знадобиться лише тим, хто, як і я, є прихильником позитивних фіналів.


ЛАЙФХАК: Бажаєте перемоги собі, не забирайте її у свого героя!


АВАТАР

Сирота: Після загибелі брата-близнюка колишній морпех Джейк Саллі зголошується прийняти участь у ризикованому научному експерименті замість нього. Джейк відчуває себе чужаком і серед вчених через свою неосвіченість, і серед військових через своє каліцтво.

Мандрівник: Джейк залишає Звичний світ і в новому тілі вирушає до Особливого світу, де йому доведеться навчитися жити по принципово іншим законам і пізнати себе справжнього.

Воїн: Джейк закохується в Нейтірі, бореться за своє місце серед наві, та починає розділяти їхні ідеали.

Страждалець: Джейк розриває свій зв'язок з людьми, щоб боротися за життя племені наві, яке стало для нього новою родиною.

 

Для більш ретельного відстеження внітрішньої трансформації Героя до основних архетипових станів можуть додаватися проміжні:


СИРОТА_Втікач_МАНДРІВНИК_ВОЇН_СТРАЖДАЛЕЦЬ_Берсерк_Переможець_Святий.


Тим, хто досі вважає Кемеронівський «Аватар» примитивною історією, що «вистрілила» тільки завдяки неймовірним спецефектам, буде корисно ознайомитися з деякими символами Юнгіанської психології, закладеним в цю історію.


Подорож на Пандору - шлях дорослішання чоловіка, спокутування вини подвигом.

Паралізовані ноги – неможливість розвиватися.


Смерть брата – відмирання частини свідомості, яку Джейк не помічає, витісняє.

Полковник – Персона, проекція Батька –агрессія та догми. Сутичка з полковником –вихід з-під влади Батька.


Грейс – проекція Матері. Її смерть символізує звільнення дорослого чоловіка від материнського впливу для утворення зв’язку з новою головною жінкою у його житті – коханою дружиною.


Нейтірі – Аніма, аспект жіночого в чоловічому, чуттєве світосприйняття.

Ейва – підсвідомість, світ духів.

Ікран (летючий ящер) – зв'язок з природою.

 

І якщо ця історія все ще здається недостньо глибокою, просто розглянемо її в якості гарного прикладу того, як залучати глядача до вигаданого автором світу.


Яким же має бути Герой, за діями якого глядачу, слухачу, читачу буде цікаво спостерігати? Привабливим, тобто мати якості, завдяки яким люди будуть співчувати йому. Такі якості, якими б людям хотілося б мати самим або вони цінують це в інших.


ГЕРОЇЗАТОРИ

Є кілька класичних прийомів, що багато деятиліть викорсистовуються для того, щоб змусити глядача симпатизувати герою:

1. Незаслугована біда - Герой стає жертвою обставин, що виходять з під його контролю. Невірність чи смерть коханої людини, жорстка відмова, втрата роботи - все це допоможе вашому головному герою швидко зацікавити аудиторію.


ПРИКЛАДИ

Герой – сирота, що живе у родичів, які жорстоко знущаються з нього. (Гаррі Поттер і Філософський камінь)

Героїня – напівсирота, що тяжко працює з ранку до вечора, потерпаючи від жорстокості мачухи та зведених сестер. (Попелюшка)

Герой – сирота, що замкнений обставинами на віддаленій фермі. (Зоряні війни)

Герой – бідняк, що випадково потрапляє до світу багатіїв і потерпає від кпинів. (Титанік)

Героїню мало що зраджує чоловік, якого вона матеріально забезпечувала кілька років, так ще й при розлученні він відсужує у неї старий будинок, який вона відремонтувала за гроші своєї матері. (Під сонцем Тоскани)


2. Недомовка – не розкривайте свого персонажа з самого початку, не давайте глядачу одразу зрозуміти його. Ця недомовка може бути повязана з Таємницею, а може бути й окремим героїзатором.


 «Нас зачаровує саме добре організована відсутність інформації. Чому нас тягне до дитини або цуценяти? Не просто тому, що вони милі. Справа в тому, що вони не можуть повністю висловити те, що знаходиться у них в голові. Вони як магніт для нас. Ми не можемо встояти перед бажанням доповнити фразу, сказати невимовне». (Ендрю Стентон , сценарист Pixar, Wall-E)


3. Справедливий, самотній, поранений. Прикладами цього прийому може служити переважна більшість головних героїв класичних бойовиків.


4. Умілий і самовідданий герой, що віртуозно знається на своїй справі та сприймає її як сліжіння. Це, наприклад, Ньют Саламандер з «Фантастичні тварі та де їх шукати»


5. Лагідний песик - означає, що треба показати Героя активним, чуйним, добрим до тварин, дітей і людей похилого віку. Навпаки, якщо треба показати Антиероя, то його треба показати поганим по відношенню до тварин, дітей і людей похилого віку.


ПРИКЛАДИ:

Герой дружить з літнім чоловіком, піклується про його собаку. (Назад у майбутнє)

Герой – цинічний брехун, але його любить його симпатичного син і він любить його, але розлучений з ним. (Брехун, брехун)


Стосовно лагідного песика у мене зявилась кумедна варіація відомої класифікації героїв. Їх розділяють на 4 типи (ліва колонка), які я остоточно осабачив (права колонка)

Один з нас / One of us

Домашній песик

Бійцівський пес / Underdog

Бійцівський пес

Ізгой / Outlaw

Зацькований чи скажений собака

Ідол / Idol

Тотемний звір

 

Додайте до цього ще й побитого собаку – тематичну версію незаслугованої біди, і особачування драматургічної термінології буде ще повнішимJ



ПИТАННЯ-ПОМІЧНИКИ

Хто розповідає історію? Чиїми очима ми її дивимось? Через який фільтр світосприйняття?

Що робить характер вашого героя яскравим?

Що хоче ваш герой?

Чому він цього хоче?

Яке протиріччя є в характері вашого героя складним?

 

 

 

 


29 переглядів0 коментарів

Пов'язані пости

Сторітелінг: Що це і для чого?

ЩО ЦЕ ТАКЕ? Запозичене слово «сторітеллінг» може дратувати слух, але на захист цього англіцизму можна сказати: буквальний переклад -...

Напиши бомбу, якщо наважишся! 

ЯК НАПИСАТИ ІСТОРІЮ, ЩО ВИБУХНЕ  ПОКРОКО ВИЙ АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ ВИБУХОВОЇ ІСТОРІЇ   БЛОК №1 АНТИЦІННІСТЬ vs ЦІННІСТЬ 1.1   АНТИЦІННІСТЬ...

Comentarios


bottom of page