«Доки ви не зробите несвідоме свідомим, воно керуватиме вашим життям, і ви зватимете це долею»
Карл Густав Юнг
«Якщо сповільнитися, у моменти прийняття наших рішень (не обов'язково важливих, а простих щоденних) то можна встигнути помітити свої бажання. Ці моменти сповільнення - моменти УСВІДОМЛЕННЯ. Усвідомлене - те, на що звернули достатньо уваги, помітили, зафіксували, проаналізували. Несвідоме - те, що відбувається без участі свідомості, саме собою, природно, без свідомого контролю і не потребує додаткових свідомих зусиль.» Ірина Маламуж
Що каже Вікіпедія?
А́НІМА та А́НІМУС (від лат. anima і лат. animus «життєвий початок; душа», відповідно, в жіночому та чоловічому родах) — терміни, які ввів у психологію Карл Густав Юнг на позначення архетипів в аналітичній психології, пов'язаних, відповідно, з жіночою та чоловічою статтю.
Юнг вважав, що
АНІМА — це жіноча частина психіки чоловіка,
АНІМУС — чоловіча частина психіки жінки; по суті, і те, й інше — архетипи гендеру, і є значною мірою несвідомими архетипами.
Це елемент, який є протилежністю і доповненням особистості.
Гармонійний розвиток особистості вимагає наявності обох цих елементів і рівноваги між ними.
Карл Густав Юнг використовував ці терміни для позначення явищ у своїй глибинній психології.
АНІМА (лат. anima: душа) — несвідомий психічний аспект чоловіка, умовно названий внутрішньою жінкою.
АНІМА — ідеал жінки, що існує в чоловічому несвідомому; вираження всіх жіночих тенденцій у чоловічій психіці.
Для Аніми властиве зменшення ознак маскулінності, посилення чутливості, сентиментальності.
В аналітичній психології термін вказує на комбінаційну специфіку архетипних образів та соціокультурного оточення, висвітлює своєрідну проекцію на жінку — Єву (втілення Матері-Землі, господині), Єлену (спокусницю або сексуальний об'єкт), Марію (цнотливу, духовну Матір), Софію (мудру наставницю); кожна з них може виконувати як творчу, так і руйнівну функцію.
Аніма ототожнюється з Тінню, що комплементарна Персоні, почасти компенсаторна щодо неї.
Юнг вважав, що Аніма — це, перш за все, джерело почуттів та настрою чоловіка. Також він розглядав аніму як провідника між свідомістю чоловіка та його несвідомим.
«Аніма — це персоніфікація всіх жіночих психологічних тенденцій у психіці чоловіка, таких як туманність і розпливчастість почуттів і настроїв, пророчі натхнення, сприйнятливість до чогось ірраціонального, здатність до індивідуального кохання, і, зрештою, — зв'язок із Несвідомим.»
Марія-Луїза фон Франц
АНІМУС (грецьке anima, animus: душа) — несвідомий психічний аспект жінки, умовно названий внутрішнім чоловіком.
Чоловічий архетип у жіночій психіці; ідеал чоловіка, що існує в жіночому несвідомому.
Виражений посиленням маскулінних ознак жорсткістю, твердістю, інколи владністю характеру, одержимістю, за якої Тінь стає властивістю Персони.
Будучи поєднанням архетипних образів та соціокультурної даності, Анімус втілює жіночу проекцію на чоловіка — атлета (або відчайдуха, навіть розбійника), ініціатора незалежності і кар'єри.
Проблема Анімуса актуальна для сучасної феміністичної критики.
За Юнгом, Анімус — це, перш за все, джерело думки, але не просто думки, а думки настільки ж ірраціональної, наскільки ірраціональні емоції чоловіка, створювані Анімою.
«Якби мені потрібно було одним словом позначити те, в чому полягає відмінність між чоловіком і жінкою щодо цього, і те, що характеризує анімус на відміну від аніми, то я можу сказати одне слово — якщо аніма створює настрій, то анімус — думку. І як настрій чоловіків з'являється на світ із темних глибин, так само і думка жінок ґрунтується на таких самих несвідомих апріорних передумовах.»
Карл Густав Юнг
Юнг стверджував, що суспільство пригнічує природну жіночність та чоловічність у чоловіків та жінок, що призводить до невдач у процесі індивідуації.
Це означає, що використання цих архетипів у створенні історій може допомогти показати, як персонаж розвивається та долає виклики, пов’язані з пригніченням своєї природної жіночності або чоловічості.
Це може додати глибини та розвитку персонажам, а також зробити історію більш захоплюючою та цікавою для читача.
Аніма та Анімус є важливими для розуміння людської природи, оскільки вони представляють нашу «іншість», з’єднуючи Его з ширшою психікою, тим самим формуючи мости до непізнаного. Залучення до цих комплексів може збагатити розуміння індивідом своєї статі та себе. Інша користь від розуміння Анімуса та Аніми полягає у процесі індивідуалізації. Згідно з Юнгом, інтеграція нашого протилежного Аніми або Анімуса є життєво важливою для вирощування недорозвинених аспектів себе. Це допомагає нам краще розуміти свою природу та розвиватися як особистості.
МАСКУЛІННІСТЬ — набір характерних рис, ознак, способів поведінки та ролей, що широко визнаються притаманними чоловічому гендеру у межах певного суспільства у визначений історичний період. Модель маскулінності формується на підставі характеру соціальних відносин, особистих самодентинтифікації та орієнтацій, а також біологічних характеристик.
Кожному суспільству притаманна своя модель маскулінності, яка набуває нормативну функцію й стає орієнтиром у процесі соціалізації індивідів, що ідентифікують себе чоловіками.
Як інший гендер маскулінності зазвичай протиставляють фемінність, однак, дослідники сходяться на думці, що існує більше, ніж два гендери, а також на тому, що можливі різні моделі маскулінності, через що цей термін не варто універсалізовувати.
ФЕМІННІСТЬ, у деяких перекладах Фемінінність (англ. femininity), також Жіно́чість або Жіночність — особистісні та соціальні якості, поведінка й інші характеристики, які очікуються культурою від жінок і описують нормативні еталони ідеальної жінки.
Поширеною є думка, що «жіночні» якості зумовлені жіночим організмом та природно притаманні жінкам. Проте, попри ці культурні уявлення, концепт жіночності створюється кожним конкретним соціумом, передаючись і підтримуючись процесом гендерної соціалізації (більшою мірою жіночої).
Внаслідок гендерної поляризації антиподом фемінності є маскулінність. Як основа гендерних стереотипів, жіночність стосується закріплених соціальних ролей та гендерованих видів праці, у ній криються витоки дискримінації за статтю та, частково, гендерного насильства.
ПОВЕДІНКА ТА ОСОБИСТІСТЬ
Уявлення про «ідеальну жінку» можуть включати, наприклад, емоційність, ніжність, вразливість, щирість, відвертість у прояві почуттів, красу, фізичну привабливість, шарм.
ОДЯГ І ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД
У кожній культурі очікування щодо жіночного вигляду суттєво відрізняються. Тоді як у західній культурі ідеал жіночного вигляду традиційно включає м'яке довге волосся, тонку чутливу шкіру, вузькі маленькі зап'ястя, відсутність волосся на тілі, а поняття жіночності і тендітності дуже пов'язані, в минулі епохи, наприклад, худорляві жінки сприймалися менш жіночними, ніж повні.
У багатьох куточках світу волосся під пахвами не сприймається нежіночно.
Рожевий колір сьогодні асоціюється із фемінністю, а у 1900-х рожевий був «хлопчачим», а блакитний — «дівочим» кольором.
Культурні уявлення про гендерні ролі є стереотипними і концептуально пов'язані з сексизмом. Абсолютизація певного стереотипу про жіночність у суспільстві або його надмірне поширення впливають на гендерну нерівність.
Інтеграція Аніми та Анімуса полягає у визнанні та прийнятті якостей, пов’язаних з протилежною статтю, та їх включенні у свою особистість. Коли ці архетипи належно інтегровані, вони призводять до більшої самосвідомості, особистого зростання та здорових стосунків. У стосунках Аніма та Анімус відіграють значну роль.
Чоловік з недорозвиненою Анімою може працювати над розвитком своїх емоційних зв’язків та способами вираження своїх почуттів.
Так само жінка з недорозвиненим Анімусом може працювати над тим, щоб стверджувати свою незалежність та ефективно сповіщати про свої бажання.
В цілому, інтеграція Аніми та Анімуса призводить до більш збалансованого та задоволеного життя, сприяє самопізнанню та здоровим зв’язкам з іншими.
СТЕРЕОТИП “СПРАВЖНЯ ЖІНКА”
«Тю, ти як малий прям. Справжня жінка то дзеркало чоловіка що поряд.»
"Ти же дєвочка! Маєш бути акуратною, носити платтячко та не лазити по деревам. Жінка - берегиня сімейного вогнища. А як же ж ти фінансово після розлучення?"
«Бути милою, тобто ніколи не виказувати гніву, агресії.»
"Борщі варити і всьо такоє"
«Справжня жінка має бути з дітьми у безпеці. А нє! Справжня жінка має бути близько і чекати на того справжнього чоловіка.»
«Ну на якого лисого в екіпажі поліції тепер мають бути жінки? Не буду розповідати, що місце жінки — Kinder, Küche, Kirche. Є дійсно заняття та професії де жінка може себе розкрити або підкреслити свою жіночність. Але яка така ефективність та користь від жінки в патрульному екіпажі поліції? Щоб її напарнику не було сумно і не треба було користуватися послугами повій під час роботи? Перепрошую, але іншої користі від такого тандему я не бачу… Подумайте про те, що цей недоумок поліціянт відкрив вогонь на ураження тільки тому, що не хотів зганьбитися в очах своєї емансипованої напарниці, яка для нього в глибині підсвідомості завжди залишатиметься жінкою, бо така природа людини, такими нас створив Бог. І ніякі ліві дегенерати цього не змінять...» Павло Кириленко, депутат, з ФБ-допису
«Якщо жінка гнівається, то в неї або пмс, або просто немає чоловіка. Повинна хотіти і любити дітей, мати якісь гарні, спокійні хоббі: малювати, грати на фортепіано, т.д. і обовʼязково любити готувати. Безвідповідальний батько - ок, безвідповідальна мати - не ок. Не повинна водити машину. Не повинна займати керівну посаду, хіба що максимум - в салоні краси. Не може бути хорошим професійним шеф-кухарем, лікарем, професором. Займатись точними науками не може. Бути будівельником також. Справжня жінка чхає тихо!»
«Хоче сексу, тільки для того щоб народити.»
«Мусить бути нафарбована та при повному марафеті к моменту, як чоловік прокинеться вранці. Не дасть чоловіку побачити себе без мейкапу та зачіски. Ніколи не дасть дізнатись, що у неї менструація. Ніколи справжня жінка про це не розкаже, або не дай Боже, чоловік щось побачить із плямами крові!»
«Жінка має бути струнка. Жінка має бути завжди доглянута. Жінка має бути елегантна і вдягнена зі смаком. Справжня жінка має знати як задовольнити чоловіка. Справжня жінка має бути завжди трохи загадкова і з унікальним шармом. Жінки що носять червону помаду - бл@ді. Жінка яка не хоче дитину - не жінка. Жінки емоційні. Жінки не логічні, керуються інтуіцією.»
“Жінка тримає і зберігає простір цілісним і справжнім. Чоловік його розширює і захищає. В нього фокус уваги назовні, в неї - всередині.”
СТЕРЕОТИП “СПРАВЖНІЙ ЧОЛОВІК”
«Хоче трахатись 24/7 на кожній табуретці… А ще він повинен бути таким собі суворим мачо, з такими епітетами: північний бог, арктичний холод, але пустити скупу чоловічу сльозу, дивлячись на свого первістка, обов'язково чоловічої статі.»
«Для чоловіка кар'єра важливіша. Чоловікові мають більше платити, бо він має забезпечувати сім'ю. Чоловік має заробляти гроші, а жінка витрачати. Чоловік має мамонта забивати, а справа жінки піклуватись про дітей. Чоловіки ніколи не плачуть.»
«Має платити в ресторані за мене і за моїх подруг, і за моїх батьків, і вгадувати мої бажання, також - створювати мої бажання… І взагалі, справжній чоловік має бути готовий пролізти в башту, де я зачинена , увірватися в мої покої (при цьому не спітніти )), і пообіцяти вбити дракона… Але трішки потім, після всього іншого.»
«Має бути в ЗСУ!»
«Повинен заробляти значно більше за жінку і не менше ніж … суму. Не може добре займатись домашніми справами (або не повинен). Ніколи не покаже, що йому боляче. Не сміється багато.»
ТРАДИЦІЙНО ЖІНОЧІ ЯКОСТІ:
1. Ніжність: Здатність демонструвати турботу та співчуття до інших, проявляючи ніжність у взаєминах.
2. Відданість: Готовність віддати свою увагу, час і підтримку для реалізації близьких цілей та стосунків.
3. Материнство: Здатність доглядати за дітьми та створювати гармонійну родинну атмосферу.
4. Терпимість: Готовність розуміти та приймати інші точки зору, виявляючи терпимість та доброзичливість.
5. Чутливість: Здатність відчувати емоції та сприймати навколишній світ з глибоким розумінням.
6. Співпереживання: Здатність поставити себе на місце іншої людини, виявляючи співчутливість та підтримку.
7. Гнучкість: Здатність адаптуватися до змін у власному житті та житті інших.
8. Естетичний смак: Розвинутий смак до краси, мистецтва та естетичних аспектів.
9. Милосердя: Здатність виявляти доброту та підтримку вразливим групам та людям, які цього потребують.
10. Підтримка: Готовність надавати підтримку, навіть у важкі моменти, та виявляти згуртованість та турботу під час відчуття необхідності.
ТРАДИЦІЙНО ЧОЛОВІЧІ ЯКОСТІ:
1. Мужність: Здатність долати страхи та виклики з відвагою і рішучістю.
2. Сила: Фізична та емоційна міцність, яка допомагає подолати труднощі.
3. Лідерство: Здатність брати на себе відповідальність і вести інших за собою.
4. Стійкість: Здатність витримувати тиск та стрес, не втрачаючи рішучості.
5. Відданість: Готовність віддавати свій час, зусилля та ресурси для підтримки родини та близьких.
6. Чесність: Постійне дотримання моральних та етичних норм у взаємодії з іншими.
7. Відповідальність: Здатність брати на себе обов'язки та наслідки своїх дій.
8. Незалежність: Здатність діяти самостійно та приймати важливі рішення.
9. Справедливість: Рівноправне та справедливе ставлення до всіх людей.
10. Спроможність захищати: Здатність вступити в захист інших в умовах небезпеки чи конфлікту.
НЕГАТИВНІ ЖІНОЧІ ЯКОСТІ
1. Слабкість: Жінки менш фізично міцні та менше здатні долати труднощі.
2. Пасивність: Жінкам притаманне бажання не приймати ініціативу та перекладати відповідальність.
3. Залежність: Жінки потребують постійної підтримки чоловіків та не можуть бути незалежними.
4. Істеричність: Жінки є більш емоційними та не можуть раціонально мислити.
5. Нездатність до раціонального мислення: Жінки не можуть думати логічно і критично.
6. Неспроможність до лідерства: Жінки не можуть бути ефективними лідерами та керівниками.
7. Обмежений розумовий потенціал: Жінки менш здібні у галузях науки, техніки і інтелектуальних сферах.
8. Меркантильність у відносинах: Жінки можуть використовувати свій вигляд та чарівність для отримання вигод.
9. Меншовартість у роботі: Жінки менш цінні на робочому місці порівняно з чоловіками.
НЕГАТИВНІ ЧОЛОВІЧІ ЯКОСТІ
1. Замкнутість: Чоловіки схильні до приховування своїх почуттів та невміння відкрито висловлювати свої думки.
2. Агресія: Чоловіки можуть виявляти більше агресії та насильства у взаєминах.
3. Емоційна нечутливість: Чоловіки менше спроможні виражати і розуміти емоції.
4. Стриманість в емоціях: Чоловіки менше схильні до виразної емоційності та вираження почуттів.
5 Егоцентризм: Чоловікам більш притаманна зосередженість на собі та своїх потребах.
6. Байдужість до домашніх обов'язків: Чоловіки менше схильні до участі у домашніх справах та догляду за дітьми.
7. Залежність від сили: Чоловіки вирішують проблеми насильством та фізичною силою.
8. Домінантність: Чоловіки повинні бути підтримуючими головами сім'ї і захисними стінами.
9. Патріархальність: Чоловіки сприяють нерівності та обмеженням жінок у правах.
ТРАДИЦІЙНІ ЧОЛОВІЧІ РОЛІ
"ГОДУВАЛЬНИК І ЗАХИСНИК": Цей архетип вимагає від чоловіків відігравати роль годувальника та захисника сім'ї. Це створює певний тиск на чоловіків щодо забезпечення матеріальних ресурсів та безпеки сім'ї. Ця роль може призводити до стресу та відчуття відповідальності.
"СИЛЬНИЙ І НЕВРАЗЛИВИЙ": Цей архетип вимагає, щоб чоловіки виявляли силу, контроль та владу над своїм життям і сім'єю. Це може призводити до стриманості у виявленні емоцій та важкощів у вираженні слабкості або вразливості.
"КАР'ЄРИСТ І ПРОВІДНИК": Цей архетип ставить акцент на кар'єрних досягненнях та успіху в суспільстві. Він може стимулювати чоловіків до постійного зростання та конкуренції, але також створює ризик ігнорування особистого життя та відносин.
"ВОЛОДАР І АВТОРИТЕТ": Цей архетип накладає на чоловіків відповідальність за прийняття рішень та лідерство в сім'ї та суспільстві. Він може призводити до стереотипних ролей та недостатньої уваги до чуттєвості та емоцій.
Ці архетипи можуть мати наслідки, такі як обмеженість вибору та варіацій ролей для чоловіків, стрес та соціальний тиск. Розуміння та розкриття цих стереотипів може допомогти розширити можливості для чоловіків, дозволити їм бути більш емоційно виразними та більш відкритими щодо різноманіття ролей у житті та суспільстві.
ТРАДИЦІЙНІ ЖІНОЧІ РОЛІ
«МАТИ» — це ідеалізована породілля, доглядачка та вихователька спільного з чоловіком чи й чужого їй потомства; модель підносить жертовність та самозречення жінок, їх безумовну відданість сім'ї, нехтування ресурсами в ім'я любові, конфліктує з побудовою кар'єри та жіночою сексуальністю.
Яскраві приклади образу: Матір Божа, Мати-героїня. Наслідки поширення стереотипу у суспільстві чи його абсолютизації: низьке поширення сексуальної освіти, високі рівні незапланованих вагітностей, репродуктивне насильство (примусова вагітність, аборти, стерилізація), безвідповідальне батьківство та материнство, асиметрія декретних відпусток, нижча зайнятість жінок у прибуткових галузях, слатшеймінг);
«ДРУЖИНА»: шлюбна партнерка, асистентка чоловіка в його кар'єрі, також включає несиметричні очікування подружньої вірності та санкції за відступ від цих ролей. Роль ставить подружній статус жінки в ранг досягнення, котрого необхідно беззастережно бажати, а традиції поведінки жінок у шлюбі — в ранг непорушних правил. Наслідки: конфлікт між роботою та родиною, статистика розлучень, ранні, дитячі та примусові шлюби, продаж наречених, обливання кислотою, вбивство вдів;
«БЕРЕГИНЯ домашнього вогнища»: жінка, пов'язана шлюбом, стосунками чи сімейними відносинами, що регулярно і з задоволенням виконує неоплачувану роботу з обслуговування житла, харчування, догляду за дітьми, людьми похилого віку, хворими та іншу хатню працю; наслідки ролі — депресія домогосподарок, гендерна нерівність у праці, в її оплаті, дискримінація жінок при наймі та на робочому місці, харасмент на роботі щодо жінок;
«ПОВІЯ» (жінка, призначена задовольняти сексуальні потреби чоловіків за грошову чи іншу компенсацію; сексуальний об'єкт. Стереотип підтримується культурою зґвалтування та живить прийнятність і розповсюдження таких явищ, як слатшеймінг, звинувачення жертв насильства, міфи про зґвалтування, порнографія, проституція, насильство проти жінок).
КОМПЛЕКС МАДОННИ-ПОВІЇ — поляризована дихотомія якостей Матері, Дружини та Берегині з одного боку і Повії з іншого. Наслідки поширення: жіноче обрізання, обмеження доступу до контрацепції, проституція, в тому числі культова, порнографія, торгівля жінками, сексуальне рабство тощо.
«ДІВА У БІДІ» — слабка та безпомічна жінка, пасивна у подоланні власних проблем, що чекає на чоловіка-рятівника, якого приваблює зовнішньою красою. Приклади: принцеса, яку лицар визволяє від дракона, Спляча красуня. Наслідки: прихований навчальний план (хлопчиків навчають діяти, дівчаток — спонукати до дії), недооцінка жіночої праці, міфи про зґвалтування.
Аналогічно до чоловічих ролей, ці стереотипи можуть обмежувати можливості жінок, створювати стрес та соціальний тиск. Розуміння та розкриття цих стереотипів допомагають розширити можливості для жінок, дозволяючи їм обирати свої ролі та виражати себе більш вільно та різноманітно у житті та суспільстві.
АНІМА/АНІМУС В УНІВЕРСАЛЬНІЙ СТРУКТУРІ
За інтеграцію Аніми/Анімуса відповідає сюжетна лінія Б.
Уже те, що саме ця сюжетна лінія дозволяє герою відродитися після нищівною поразки промовисто доводить важливість процесу інтеграції Аніми/Анімуса.
Сюжетна лінія Б має починатися не пізніше Сфінксу (3-ї точки 9-точкової структури) і закінчуватися спробою інтеграції у Феніксі (8-а точка 9-точкової структури)
ПРИКЛАДИ
ВОЛОДАР ПЕРСНІВ: Сем, вірний друг та Аніма для Фродо, допомагає йому подолати перешкоди, знайти внутрішню силу і завершити важливе завдання - знищити Єдиний Перстень.
АЛАДДІН Джин з Діснеївського мультфільму вперше з’являється в сюжетній точці «Зустріч з Богинею», у точці 36 «Відрізаність від Богині» Аладін опиняється далеко від Джина у засніжених горах, де його трохи не розчавлює башта (фалічний символ), знаходить Еліксир - розкаюється в тому, що не звільнив Джина, коли міг, і робить все можливе, щоб виправити свою помилку. В Кульмінації саме отримана від Джина інформація дозволяє Аладдіну перемогти Джафара.
МАТРИЦЯ: Саме Трініті стає провідником Нео в особливий світ, а потім повертає його до життя силою свого коханні і непорушною вірою в його обраність.
ДЮНА: «Зустріч з Богинею» Пол зустрічає жителів планети, що ірраціонально вірять в його обраність через діяльність ордену, до якого належить мати героя. «Відрізаність від Богині» Пол рятується в печері, потаємний вихід з якої відкриває жінка -суддя. «Фенікс» Пол згадує слова наставника-фрімана зі свого бачення: «Таємницю життя не треба розгадувати. Її треба прожити. Цей процес не збагнути, зупинивши його. Треба рухатися в одному потоці із життям. Злитися з нею. Нестися за течією.»
Пол відключає двигун, відпускає керування і довіряється потоку життя.
ВОНА: «Зустріч з Богинею» Герой, що має проблему у стосунках з жінками, знайомиться з Операційною системою, яка ввижається спроможною замінити йому реальну жінку. «Відрізаність від Богині» герой і ОС сваряться, як реальні закохані. Героя підтримує його подруга. «Фенікс» Герой усвідомлює ментальну прірву, що розділяє його і ОС.
ЧАРІВНИК КРАЇНИ ОЗ: Опинившись у чарівній країні, Дороті зустрічаю добру фею Глінду. Дороті сходиться сам на сам з Гудвіним (авторитарний батько). Глінда відкриває Дороті, що вона має можливість самостійно повернутися додому за допомогою чарівних черевичків.
ЧЕСНА КУРТИЗАНКА: «Зустріч з Богинею» - мати вчить героїню, що бажання народжується в мозку. «Відрізаність від Богині» - чума, масові страти куртизанок, коханий рятує від натовпу, не застосовуючи зброю. «Фенікс» - «Якщо зречуся того, що люблю, це буду вже не я!» (квінтесенція маскулінності у жіночому виконанні). Вона більше Чоловік, ніж будь-хто з присутніх.
ГАРРІ ПОТТЕР І ФІЛОСОФСЬКИЙ КАМІНЬ: «Зустріч з Богинею» - Герміона, МакГонагал, капелюх, що розподіляє по факультетах. «Відрізаність від Богині» - смерть єдинорога, Гаррі з Драко (ворогом) у темному лісі. Еліксир – підтримка друзів. Фенікс – Гаррі здобуває летючий ключ з допомогою мітли (жіночий магічний символ).
ПІРАТИ КАРИБСЬКОГО МОРЯ: «Зустріч з Богинею» - Барбоса пристрасно дивиться, як Елізабет з насолодою їсть. Джек Горобець оглядає матросів для нової команди. Капітанша дає йому ляпаса.
АНІМА/АНІМУС НА ШЛЯХУ ГЕРОЯ
ЧЕРЕВО КИТА
Черево кита символізує остаточне відокремлення від відомого світу та себе героя. Входячи в цю стадію, людина демонструє готовність до метаморфоз. При першому виході на сцену герой може зіткнутися з незначною небезпекою або відступити.
Кемпбелл: «Ідея про те, що проходження магічного порогу є переходом у сферу відродження, символізується у всесвітньому образі черева кита.
Герой, замість того, щоб перемогти чи примирити силу порога, поглинається невідомим і, здається, помирає.
Цей популярний мотив наголошує на тому, що перехід через поріг є формою самознищення. Замість того, щоб вийти назовні, за межі видимого світу, герой йде всередину, щоб бути.
Зникнення відповідає переходу паломника до храму, де він має бути оживлений спогадом про те, ким і чим він є, а саме прахом і попелом, якщо він не є безсмертним.
Інтер’єр храму, черево кита та Небесна земля поза, над і під межами світу — одне й те саме, тому підступи та входи до храмів оточують і захищають колосальні горгулії: дракони, леви, вбивці демонів із оголеними мечами, обурені карлики, крилаті бики.
Відданий у момент входу в храм зазнає метаморфоз. Потрапивши всередину, можна сказати, що він помер для часу і повернувся до Світової Утроби, Світового Пупа, Земного Раю.
Отже, прохід до храму та пірнання героя крізь щелепи кита є ідентичними пригодами, обидва позначають мовою картини акт, що зосереджує життя, оновлює життя».
"Черево кита" у шляху героя відображається в багатьох історіях як символічний момент відокремлення героя від звичайного світу та його готовність до трансформації. Під час цього етапу герой здається мертвим або бути поглинутим невідомим, але фактично він переживає внутрішнє відродження і трансформацію.
У біблейському сюжеті Йона викидається за борт корабля та потрапляє в черево великої риби. Цей момент є символом його відокремлення від звичайного світу та прийняття Божої волі. Під час свого перебування в череві риби, Йона переживає духовне перетворення та приймає своє призначення як посланець.
В романі "Мобі Дік" Германа Мелвілла. Головний герой, Ішмаель, стає частиною екіпажу, що полює на білого кита. Після катастрофи корабля, він виживає і опиняється в самому серці океану, який символізує безмежну та невідому частину життя. Ішмаель переживає внутрішнє відродження та трансформацію під час свого перебування на морі.
ЗУСТРІЧ З БОГИНЕЮ
Тут герой отримує у подарунок предмети, які допоможуть йому в майбутньому.
Кемпбелл: «Остання пригода, коли всі бар’єри та монстри подолані, зазвичай представляється як містичне одруження тріумфальної душі-героя з королевою-богинею світу.
Це криза в найнижчій точці, зеніті або в на самому краю землі, в центральній точці космосу, в скинії храму або в темряві найглибшої камери серця.
Зустріч із богинею (яка втілюється в кожній жінці) є останнім випробуванням таланту героя здобути дар кохання (милосердя: amor fati), яке є самим життям, яким насолоджуються як оболонкою вічності.
І коли шукач пригод у цьому контексті не юнак, а діва, саме вона є тією, що за своїми якостями, своєю красою чи своїм прагненням може стати дружиною безсмертного.
Тоді небесний чоловік спускається до неї і проводить її до свого ложа — хоче вона чи ні.
І якщо вона уникала його пелена спадає з її очей; якщо вона шукала його, її бажання знаходить спокій».
В Братстві Персня, Фродо зустрічає королеву ельфів Галадріель, яка показує йому майбутнє.
У давньо-грецьких міфах Геракл зустрічає Гіпполіту - жінку-воїна, яка розкриває перед ним секрети бойової майстерності. Ця зустріч допомагає Гераклу в подальших битвах із монстрами.
У "Гаррі Поттері" Гаррі зустрічає професора МакГонагалл, яка втілює різні аспекти сили, мудрості та відданості. Вона надає Гаррі підтримку та важливі вказівки для подальших подій.
ВИСНОВКИ
Всі ми - унікальні і різноманітні. І коли ми починаємо приймати це в собі, ми відкриваємо двері до справжнього щастя.
Наука сторітелінгу, заснована на суспільному досвіді людства, як і Юнгіанська психологія підказують нам, що це єдиний шлях до щастя і гармонії.
Ми як палітра, на якій змішуються найцінніші риси. І нам не треба обмежувати себе лише "чоловічими" або "жіночими" властивостями. Ми можемо бути сильними та ніжними одночасно, виявляти емоційність та розуміння, гнучкість і рішучість.
Це - наша сила!
Коли ми вільно висловлюємо свої почуття і наміри, коли дозволяємо собі бути вразливими, ми входимо в інтенсивний світ емоцій. І це приводить до більш глибоких зв'язків з іншими людьми.
Той момент, коли ти можеш поділитися своїми думками та почуттями, робить тебе більш близьким до інших людей, а це - справжнє багатство.
Статеві ролі в сучасному світі стають все більше розмитими. Часи змінюються, і це чудово! Коли ми не застрягаємо в обмеженнях статевих ролей, ми відкриваємо собі безмежні можливості. Чоловіки можуть бути чутливими і приймаючими, а жінки – рішучими і домінуючими.
Ми можемо обирати те, що робить нас щасливими, не зважаючи на стереотипи. Бути собою справжніми!
Кожен з нас це скарб унікальних рис, і в цьому наша сила. Наша здатність бути щасливими! Коли ми дозволяємо собі бути собою, коли ми відмовляємось від стереотипів і йдемо у світ з відкритими серцями, ми стаємо більш щасливими, задоволеними та гармонійними.
Давайте бути собою, вірити у себе та пропускати світло наших унікальних рис крізь всі кути життя!
Напишіть есей на 600 чесних слів про сюжетну лінію Б вашої улюбленої історії - те, як відбувається взаємодія героя з Анімою/Анімусом та інтеграція цих аспектів у Феніксі для відродження після нищівної поразки в Катастрофі.
Comentarios